2010-02-13

Home sweet home


Hemma i Torstuna Tibble för att gratulera min hund som blivit 10 år (70 hundår!!!) samt bli normal igen efter månadslång saknad. Det enda hemska med studentlivet förutom att man blir halvtidsalkoholist och att man har mycket att göra är att man inte (i min studentkorridor) får ha med sig sina djur! Det blir olidligt efter ett tag, varje människa behöver ett djur att klappa på, ha till sällskap, prata med, sova med, äta med, gå på toa med, promenera med osv. Det bör stå med i de mänskliga rättigheterna!

Nu till något helt annat, jag läste igår om en dansk bonde som testar dubbelskördar. Det är väldigt intressant att någon satsar och verkligen tror på detta, i år ska denna bonde göra ännu ett försök trots de dåliga erfarenheterna från både 2008 och 2009. Skam den som ger sig! Mig imponerar han i varje fall på, men kanske att han borde tänka om. Men dubbelskördar i sig är ju en klockren sak för framtiden sålänge man har stor koll på växtföljderna. För länder som har varmare klimat än exempelvis Danmark borde det ju gå bättre för. Men som sagt, denna danske bonde imponerade i varje fall på mig!

Inga kommentarer: