2010-03-30

Valkurs 3 är över


Valkurs 3 gick av stapeln mellan den 26 och den 28 mars i Upplands-Väsby. Vi var ett hundratal medlemmar som medverkade och vi lärde oss mycket bra saker! Dock blev det inte alltför mycket sömn, dagarna bestod i olika föreläsningar, work-shops osv medan kvällarna/nätterna bestod av lek och samtal. Det blev sammanlagt ungefär 5 timmars sömn för min del fredag till söndag. Känns smått obskyrt att jag är mer sliten efter en helt alkoholfri helg jämfört med hur det brukar se ut!

Efter valkursen hade vi dessutom två stycken årsstämmor med CUF, avdelningen samt distriktet. Sedan var det bara att promenera hem och sätta sig och börja söka pengar inför personvalkampanjandet. Jag står på plats nummer sju på landstingslistan, det känns ganska bra. Jag kan nog föra med mig en hel del bra saker till valet samt partiet. Mina hjärtefrågor är de landsbygdsrelaterade, miljö & klimat samt studentfrågorna.

Inga kommentarer: