2010-05-21

Välförtjänt helg!

Nu har det varit mycket igång den senaste tiden. Först var det en vecka i Sunne där det var Landsbygdsriksdag, veckan därpå var det CUF:s förbundsstämma. Jag har inte hunnit vila ut, men nu ska jag äntligen få åka hem till mina rötter. Senast jag var hemma på gården var i påskas, det var ett tag sedan nu. Men idag är dagen med stort D, jag ska få åka hem!

Med mig hem tar jag en grön näsa, den kan min bror ha på sig på sin student tänkte jag. Vi får se hur det går med att övertyga honom om det. Men han brukar liksom mig gilla att göra udda saker. Han kan i varje fall ha den på sig under studentfesten tycker jag. Ska ge honom några bra one-liners till varför han ska ha den gröna näsan på sig.

"Las must die!"
"Kill Jante!"
"Arbetsmarknaden är ett jävla skämt!"
"Fuck facket 4-ever!"

Inga kommentarer: