2010-06-09

"Sommarlov"

Nu är jag hemma i min hembygd, hemma på gården. Äntligen kan jag byta ut studentlivet mot riktigt arbete, som jag har längtat. Det är psykiskt jobbigt med plugg medan vanligt arbete bara är fysiskt. De kompletterar varandra väldigt bra!

Idag fångades mitt intresse av en ny facebook-grupp. Den handlar om hur svensk skattepolitik fungerar. Det är en historia som är väldigt pedagogisk som med en liknelse med restaurangbesök beskriver hur just skattepolitiken fungerar i praktiken. Väldigt läsvärd historia, ni hittar den här.

I övrigt har jag fått hem en del personvalsmaterial. En mugg till farsan, magneter, vykort och lite olika fotografier. Det ser relativt bra ut, det känns spännande. Jag skulle nog kunna göra affärer av detta, sälja muggar eller något liknande. Den jag har är attraktiv, morsan och farsan nästan slåss om den!

Inga kommentarer: