2008-04-01

April april...

Jag gjorde bubblor i duschen nyss, det var skoj! Det måste vara många år sedan jag gjorde det senast, tur jag har mitt barnasinne kvar. Det ska jag absolut aldrig bli av med. Apropå barn tänkte jag på det när jag duschade, jag funderade lite över hur det skulle vara att få barn med en polare. Rätt intressanta tankegångar faktisk, hur tokigt det än låter.

Imorgon är det dags för tredje provet denna vecka. Religion är det denna gång, jag hoppas det ska gå över mina förväntningar trots det faktum att jag i princip inte har pluggat något alls. Jag är som vanligt lat och gör annat istället. Men jag antar jag får skylla mig själv.

Fortfarande har jag inte kommit fram till vad jag vill göra med mitt liv, det ligger och gnager mig bak i hjärnan varje sekund, 24/7. Folk säger till mig att jag borde avvakta ett år eller en termin åtminstone då jag känner såhär. Men samtidigt känner jag verkligen för att söka och plugga vidare nu direkt. Jag vill inte att mitt liv ska rasa ihop och jag kanske får jobb och det aldrig blir av att jag pluggar vidare. Det är min stora skräck! Därför vill jag plugga direkt, få det avklarat fort och slippa behöva oroa mig för att förstöra mitt liv. Jag antar jag får söka till den där agronom utblidningen i första hand och sedan kanske naturvetenskapligt basår eller termin på den skolan om jag inte kommer in i andra hand. Har idag kommit fram till att jag kanske inte kommer in liksom, mina betyg är ju inte så värst bra längre. Och det var enbart 30 platser till programmet. Känns som en alltför stor risk att bara antaga att man kommer in. Det känns mer troligt att bara inse fakta att jag inte kommer in. Måste verkligen kika på tidigare års statistik!

Nu ska jag ta tag i mitt liv en aning och börja plugga lite till och typ vara lite social med folk över msn.. höhö..

Inga kommentarer: