2008-04-13

Hemma från SECO

Så var man hemma igen, efter en kort tid på Lidingö, Stockholm. Årsmötes lokalen i år var inte lika stor, maffig, rolig, high-tech som föregående år i Kinna. Men jag har haft en bra helg ändå. Träffat mycket roligt folk, hoppas man ska kunna hålla kontakten bra och så.

Mötet gick ganska smärtfritt, det var inte så värst mycket att gå igenom detta år om man jämför med föregående då vi gick igenom hela stadgan plus propositioner och motioner. I år var det bara några enstaka propositioner från styrelsen om små revideringar. Det stora var väl lobbydokumenten och kanske motionen som vi på min skola och en skola på Lund skrev tillsammans. Det tyckte i varje fall vi var den stora grejen.

Vår motion gick dock inte igenom, men det skulle nog vara möjligt att i framtiden få igenom en liknande, eller något omformulerad motion. Det är jag ganska så säker på. Men motionen gav mycket glädje på flera olika sätt, jag lärde känne två ytterst trevliga grabbar från Lund och dessutom fick jag gå upp i talarstolen tre gånger. Vilket jag fann trevligt, det känns bra att man testat att göra det.

Mötet blev klart lite tidigare än väntat så vi var fria att åka hem redan på lördagen, vilket jag och lundkillarna omvandlade till en snabbis på krogen i sthlm. Det blev en krog vid namn sextioett eller något sådant på Kungsgatan. Vi kom in gratis med, fast det egentligen skulle kostat 120 kr per skalle. Vi var smarta nog att säga det lilla faktat att vi skulle med tåg 23.20, och klockan var 21.30 när vi var i insläppet. Så det handlade ju trots allt om bara någon timme. Lundkillarna var ärligt talat riktigt förvånade över att "stockholmare" kunde vara så tillmötesgående.

Krogen var mysig, den var ganska stor, det fanns restaurang, karaoke, dansgolv osv. Det verkade vara ett ställe som lockade alla åldersgrupper. Var rätt intressant faktiskt. Jag köpte dessutom min dyraste tequilashot någonsin 96 kr för en sexa (eller en dubbel som man säger neråt i landet).

Jag kom med tåget i tid, som tur var och sedan när jag kom tillbaka till Strängnäs var jag ju helt veck i hela skallen så jag ringde en polare och så fick jag slagga hemma hos henne. Jag orkade verkligen inte gå ända hem till mig, tar tjugo minuter. enbart typ nån minut till min vän.

Dagen har jag spenderat väldigt mycket framför datorn, jag har i princip inte rört på mig alls. Jag har spelat gitarrspel, snackat med folk och tänkt över mitt liv, om vad jag ska välja för universitet osv, jag har klickat in massa viktig info på mitt konto på studera.nu med. Ska skicka in anmälan imorgon tror jag. Måste ringa SYO konsulten och fråga en sak först bara.

Take care!

Inga kommentarer: