2010-02-23

Jag är tillbaka!

Äntligen börjar jag tillfriskna, det har varit en kritisk tid med över en vecka i isolation i mitt studentrum. Ytterst tråkig livssituation. Men nu börjar jag bli frisk, jag har varit i skolan och haft seminarium om ekosystemtjänster. Därefter var jag och fikade och pratade med två vackra kvinnor i timmar, jag har saknat mina klasskamrater!

Sverige det nya matlandet som jag skrivit om förut, börjar få en mer strukturerad plan. Nu har 26 stycken matlandetambassadörer utsetts. Som jag sagt tidigare tror jag mer och mer på att Sverige verkligen har en chans att bli det nya matlandet. Vi har många förutsättningar och jag tycker att det är en utmärkt idé att ha ambassadörer som kan hjälpa till i de olika landskapen med detta. Syftet med detta är också att hela Sverige ska få ett matlandsnätverk där man kan tipsa varandra, hjälpa varandra och kunna kommunicera med varandra om vad som utmärker vilken region.

Idag är en bra dag, jag tror på framtiden och jag är glad!

1 kommentar:

Belinda sa...

Jag visste inte att du börjat blogga! Kul att läsa, jag kan nästan se mig dig argumentera för alla dessa saker framför mig! Saknar dig ska du veta!

/Belinda