2010-08-21

Omtenta!

Nu har jag spenderat några dagar djupt försjunken i livsmedelsproduktion. Det är en slags skräckblandad förtjusning. Det finns så otroligt mkt farliga saker inom livsmedelsbranschen som en medelsvensson inte har en aning om. Jag som anser mig vara relativt kunnig i livsmedel blir lite rädd av det jag läser. Exempelvis inser jag hur jävla farligt det är att bo i studentkorridor. Några äckliga exempel:

  1. En disktrasa blir full av bakterier efter EN användning, lagar man mat fler än EN gång om dagen bör man byta disktrasa VARJE dag!
  2. Kylen är rena hälsorisken, speciellt när man kanske har en hylla var och därmed blandar alla slags livsmedel på sin hylla. Man kanske har råvaror som kräver att vara långt ner i kylen eller långt upp beroende på vad man har för slags kylsystem i kylen. I en standard studentkorridor har man ett fack på ett ställe i kylen!


Inga kommentarer: