2010-08-25

Valkampanjandet rullar på!

Igår började jag dagen med kampanjande på stationen 06.30-08.00. Människorna som färdades kring stationen var riktigt morgontjuriga. Det är valtider - var glada! Jag har funderat lite på hur man kan utveckla detta med morgonkampanjande på stationen. Jag kom fram till det typiska centersvaret, bjuda på kaffe och kaka/bulle. Centern har alltid varit partiet som bjudit på hembakat, varför sluta med detta nu?! Upp 3 på morgonen och baka och koka kaffe så kommer varenda pendlare rösta på oss!

I eftermiddag 15-18 står jag i valstugan igen. Denna gång hoppas jag på mer miljösnack än sist jag stod i stugan. Det är trots allt mer intressant att prata med människor som faktiskt innehar valbar ålder.

Personvalskampanjandet går det väldigt lugnt med just nu. Det är enbart små kupper jag har där jag tar med mig en magnet att sätta på kylskåp hos folk jag besöker.





Inga kommentarer: