2010-08-29

Fjärdhundra-projektet rullar på!

Ännu en innehållsrik dag är avklarad.


Nu ikväll var det kick-off med Leader-projektet som jag följer. Det var enormt bra uppslutning, mycket engagemang, idéer, spontanitet och trevliga människor. Projektet rullar på riktigt bra, vi har redan uppnått många bra saker och startat undergrupper och föreningar. Bygdens människor verkar nöjda och glada men samtidigt väldigt taggade på att göra mer!

Det känns även väldigt bra att möta människor som tror på sin bygd, det känns hoppfullt inför min framtida yrkesroll som landsbygdsutvecklingsagronom. Jag kommer behövas, antingen i min hembygd eller i någon annan av Sveriges utdöende landsbygder!

Imorgon är det upprop inför det tredje året i min utbildning. Denna termin ska jag läsa en bas i FEK (Företagsekonomi), det ska bli intressant men jobbigt. Ekonomi är inte min starkaste sida vad jag vet. Men det blir det förhoppningsvis ändring på.

18-21 är det valstugan som gäller och därefter ska vi i Centerstudenter mötas på Orvars och planera valspurten!

1 kommentar:

Belinda sa...

Haha ja! Då jävlar ska jag äta pärlsocker och kardemumma med sked. Eller inte.
Dags att skriva ett nytt inlägg?