2008-02-28

Evolution...

"And I, I do not dare deny
the basic beast inside;
it's right here,
it's controlling my mind!
And why do I deserve to die?
I'm dominated by
this animal that's locked up inside!"

Dagen är snart till sin ände, man kan även se det som så att kvällen precis börjat. Så ser jag det. Dagarna blir så mycket längre då. Jag vill ha långa dagar, för det betyder samtidigt att jag har ett längre liv. Dagen har bestått mestadels av studerande, jag har naturkunskapsprov imorgonbitt. Ska bli roligt hoppas jag, det är ett av mina favoritämnen så jag hoppas jag får mvg, brukar få det i naturkunskap så jag har höga förväntningar på mig själv. Provet handlar om evolutionen- livets uppkomst och utveckling samt om genteknik. Därav rubriken och citat från Korns låt evolution.

Just nu lagar jag mat, det blir makaroner och köttbullar för tredje dagen denna vecka. Hehe, så går det när de minsta förpackningarna är för stora. Lite ensidig kost men man får ju såklart ganska varierad kost i skolan, så det lär inte vara några större problem med det. Dock var jag med om ett litet missöde då jag började laga mat för cirkus en timme sedan. Jag glömde att jag satt på vattnet, så det stod där och kokade ända till plattans timer stängde av den.. hmm.. tur man bor i lägenhet och har en timer, annars hade nog hela huset vart ON FIRE vid det här laget!

Dessutom ska grovmanuset till projektarbetet in imorgon innan kl. 12.00. Jag är såklart inte klar med hela arbetet och det finns ingen möjlighet att jag blir det heller. Måste koncentrera mig på mitt naturkunskapsprov. Så jag passade på att skriva ner alla rubriker jag ska fylla ut på projektarbetet så min handledare i varje fall kan se vad jag har tänkt få med i arbetet. Jag var även och fick tillbaka lite enkäter från några affärer idag, och ofta jag hinner sammanställa dem till imorgon, icke! Men jag känner mig lugn, jag har gjort den värsta biten av arbetet. Nu är det bara det roliga kvar, resultat och analys delen. Där man får lägga in sina egna tankar och åsikter, det tycker jag om väldigt mycket!

Nu måste jag springa till min mat så det inte sker ännu en olycka idag. Take Care!

Inga kommentarer: