2008-02-27

I'll try anything once...

Idag var religionernas dag för min del, hade enbart tre lektioner där alla var om ämnet religion. Engelskan var inställd så vi spenderade den lektionen med att plugga in massa onödiga saker vi ens inte hade till religionprovet vi hade lektionen efter. Men provet gick ändå väldigt bra, det känns som ett MVG! Jag fick dessutom reda på mitt resultat på senaste religion B provet, MVG! Jag känner mig lite lycklig, jag älskar religion, det är så otroligt intressant! Man kanske borde bli präst, eller ja, gud vet vad, hö hö hö!

Apropå vad man ska bli så snackade jag med mamma i telefon om det nyss, jag berättade om programmet jag hittat som verkade otroligt intressant, Agronom med inriktining landsbygdsutveckling! Mamma tyckte det lät intressant, men hon berättade lite skräckerfarenheter hon haft under sitt liv med agronomer. De kan vara riktigt överlägsna och försöka sätta stackars djurskötare på plats och tro att de med sin höga utbildning vet så mycket mer än en djurskötare med 40 års erfarenhet.. hmm. . Det är något jag verkligen ska tänka på om det så blir fallet att jag väljer det programmet. Då ska jag vara väldigt förstående och tillmötesgående och verkligen försöka se ifrån djurskötarens perspektiv och dessutom lyssna och lära mig från deras arbetslivserfarenheter. Jag talade förövrigt med min kära mor i 49 minuter, det längsta samtalet vi haft via telefon faktiskt!

Mammsen berättade även att min kära Gullfia fått lamm idag, tre småttingar, två grabbar och en liten fia! Jag ser fram emot att åka hem och träffa dem på lördag. Jag hoppas verkligen min kära Gullfia skärper till sig och blir en bra mor, hon hade vart lite kinkig och försökte stöta bort två av lammen berättade mamma. Men Gullfis ska nog skärpa sig, ska säga åt henne med mina tankar, det brukar funka.

Jag är verkligen pepp inför helgen, det kommer bli så jävla roligt! Fredagen skall spenderas med min lilla söta vän på krogen, sedan drar jag hem på lördagmorgonen, fyller 19 år, hänger med Gullfis och lammen, käkar tårta, sedan drar jag iväg på en privatfest mot kvällningen, där jag även får mitt hår klippt av en polare. På söndagen kommer släkten och grattar mig, jag hoppas på massa pengar så jag kan få fart på min enormt bristfälliga knappt befintliga ekonomi! Jag måste dessutom köpa biljett till peace and love om jag nu ska dit, men det tror jag. Känns lite bråttom, med tanke på att Kent ska spela, jag är rädd att alla "popkidz" snor alla biljetter... Men de har dessutom höjt priset i år, så man kanske tar och åker till arvika istället, det kostar bara 700 spänn! Känns som ett mer ekonomiskt val, plus det är helt okej band som ska dit!

Nu ska jag ta och studera lite naturkunskap, har prov på fredag, gäller att börja i tid! PUSS!

Inga kommentarer: