2008-02-24

I love you and goodbye...

NEJ NEJ NEJ NEEEEJ!

Pappa ringde nyss, PIPPI, mitt älskade lamm - ÄR DÖENDE!

Jag hatar när djur dör, det gör mer ont i mig än när människor dör. Vad jag vet i varje fall, ingen släkting som verkligen stått mig nära har dött, jag kanske ändrar mig när det hänt. Men just nu gör det mer ont när djur dör och varför ska alltid de stackars djuren jag älskar mest dö!? Jag fattar inte, jag blir bestraffad för jag jämt förälskar mig mest i de små klena lammen. Men de behöver mig ju, pappa sa att Pippi slutat bry sig helt, hon har tappat livslusten. Jag skulle aldrig lämnat henne, hon saknar mig nog. Hon bryr sig inte om att knuffas fram till mjölken, hon har sina två syskon som är större och starkare, hon är chanslös!

Min kära Pippi är så söt, hon har lockig, ganska lång päls, rosa liten nos. När jag kom in i ladugården så bä:a hon på mig och jag klättrade in till henne. Hon kom springande och klängde sig upp i mitt knä, så söt!

Inga kommentarer: