2008-02-25

LOVE LIKE WINTER

Morgonsol och fågelkvitter är vad jag vaknade av! Fy tusen säger jag bara, jag vill vakna av mörker, dimma och snöstorm, men vad får jag soljus och kvitter! Min dag började på sämsta möjliga vis, var...är...min...VINTER?!

Dagen fortsatte, jag var på samma dåliga humör. Min vinterjacka är alldeles för varm för soliga dager, jag hatar plusgrader! Så jag var varm och det blev svettigt och jag blev allmänt tjurig. Men tillslut kom vändpunkten. Engelskaläraren kom inte till lektionen, varför? Inte den blekaste, hon hade säkert missat att vi bytt schema. Men detta var mycket trevligt hela klassen satt och gosade och gjorde ingenting. Jag och polarna satt och snackade massa festivalminnen och planerade för utgång till helgen. Himmelriket. Jag och en polare ska ju till Tyskland på festival i sommar, Rock Am Ring heter den, och vi kom på att hur fan ska vi få med all packning?! Vi har enbart beställt handbagage utrymme.. hur ska vi få ner två sovsäckar, två liggunderlag, ett tält och kläder i vårt handbagage?! OMG! Men vi kom tillslut på en lösning, den ena tar två sovsäckar i väskan och den andra tältet! Och kläder klär vi på oss så mycket som möjligt, vi kommer svettas men det blir inget i packningen. De kan inte tvinga av oss kläderna, eller hur? Det kommer förövrigt bli det bästa och roligaste i våra liv tror jag...

Sedan fortsatte dagen vidare, elevrådsmöte, matshopping, en polare som ringde och fråga om hon fick slagga hos mig, vilket hon givetvis fick. Mycket intressant dag. Dock lite sliten, inte van att tänka så mycket en hel dag nu första dagen efter lovet. Men jag överlever, nu är det dags att sätta fart på hjärnsubstansen. Har otroligt mycket att plugga denna vecka!

So long fuckers!

Inga kommentarer: