2008-03-27

Att det är påsklov...

betyder inte att man har tid att blogga varje dag. Vilket man rent teoretiskt borde han. Men icke, stackars rebecka måste leka barnarbetare och jobba från morgon till kväll, dag in och ut. Inte nog med det har jag fått träningsvärk i princip hela kroppen, jag har halsont och jag hostar. Livet är hårt ibland. Men jag ska försöka att inte klaga ner denna blogg till en klagomur.

Idag har jag skrivit klart min krönika till tävlingen som Stiftelsen Expo och Natur & Kultur anordnar för elever från årskurs tre. Jag skrev den så det blev två flugor i en smäll då vi hade en liknande skrivuppgift på svenskan. Väldigt praktiskt.

Nu de sista dagarna på lovet får jag tyvärr spendera med näsan i ett antal böcker. Har samhällsprov på måndag, EG-rätt prov på tisdag och religionsprov på onsdag, utöver detta är det en hel del inlämmningar jag bör arbeta med. Och självklart det hemska projektarbetet som går mig på nerverna!

Det känns faktisk rätt skönt att få plugg lite. Jag trodde aldrig jag skulle kunna säga/skriva det, men ärligt talat ska det bli skönt med lite omväxling från allt fysiskt kropssarbete. Äntligen få sitta skönt och bara plugga. Ser fram emot min morgondag! PLUGG here I come!

Inga kommentarer: