2008-03-12

Home sweet home...

Hejsanhoppsan, nu är jag tillbaks i Sverige och det känns både bra och dåligt. Bra att få ligga i sin egna säng, bra att få andas SVENSK LUFT, bra att få svensk mjölk, kunna använda kukmobilen som inte fungerar i Spanien och skönt att rå om sig själv och bara göra som man vill.

Spanien var helt underbart, jag skulle gärna göra om det varannan vecka, haha! Jag har haft så fruktansvärt roligt, jag typ skrattar/ler mig till sömns varje natt. Jag har till och med drömt på spanska, ofta det händer. Det har varit jätteroligt att träffa alla i utbytet igen och dessutom har jag träffat folk från utbytet för två år sedan, snackat med tre och sett en i en bil! Jag känner mig jättenöjd.

Höjdpunkterna på resan var när vi spelade basket första gången, så jävla kul det var! Det var verkligen perfekt! Sedan var det oslagbart bra när vi var på en krog och drack och dansade. Tequila för två euro kan inte annat än bara vara bäst. Det var också väldigt kul när vi var i Barcelona, kikade på stranden, shoppade, gick runt och kikade på saker och ting.

Jag har också lärt mig en mängd olika sånger och dylikt på spanska, jättekul. Det blir mina nya partyrticks!

Dåliga saker med resan är få, men jag fick nog i mig alltför mycket rök i lungorna dock, de känns lite ömma och skorvliga. Men det var klart värt det. Sedan är jag lite tjurig på mig själv att jag köpte för små dojor, de skulle varit storlek 39 istället för 38, jag får ont i lilltån för den skaver mot en söm när jag går. Men pettetesser, de kommer vidgas med tiden!

Nu ska jag sticka på toa och så, håller på att pinka på mig!

Inga kommentarer: