2008-03-21

Påsklovets första dag...

"I will do my best
You say you wanna stand by my side
Darling your head's not right
I see alone we stand together we fall apart
Yeah, I think I'll be alright
I'm working so I won't have to try so hard
Tables they turn sometimes.
Oh someday.
I ain't wasting no more time".

Jag har väl haft en helt okej dag antar jag, gick upp ganska tidigt, typ halv nio. Åt frukost, pappa som blivit av med gipset och därmed blivit mer rörlig hade gjort frukost med ägg och allt. Gott!

Sedan drog jag ut till mina småttingar till lamm, hängde där nån timme, sedan blev det arbete i växthusen, det har verkligen vuxit extremt mycket nu. Det är hur mycket som helst! Blommor, plantor osv.

Nyss insåg jag att jag tyvärr glömt alla mina viktiga sladdar i lägenheten i Strängnäs, glömt mobilladdare, kameraladdare, kamera till datorn sladden, batterier till mp3, mp3-sladden till datorn.. ja, allt viktigt! suck.. Jag hoppas jag får chans att åka och hämta det någon dag, känns jävligt risigt utan alla de prylarna under ett helt lov. Kameran är ju full med bilder, så kan ju inte ta några nya. Så ja, akut behov av en resa till Strängnäs, oja!

Jag börjar bli hungrig, undra om det bjud på något gott till middag här hemma. Eller om jag är tvungen att själv ta initiativ till att utfodra mig själv och min familj. jadu, ska nog gå ner och åtminstone säga att jag är hungrig.

Glad Påsk!

Inga kommentarer: