2008-03-18

There's no sympathy for the dead...

"I can't breathe
wake up from this nightmare that I'm in
dive into a holy river and wash away my sins
as I reach (sanctified) the surface of the water now
I will breathe and burn out my eyes"

Bra dag mot sitt slut, enbart en lektion, svenska c. Jag skrev på en krönika jag ska skicka in till en tävling, motdrag heter den. Den handlar om att man ska resa sig upp mot extremistiska, främlingsfientliga högergrupper. Mycket aktuellt ämne. Jag ska skriva om en kille som heter Albin och jag ska snacka skit om rassar och krogväktare i min krönika. Vi får hoppas den blir bra.

Dessutom fick vi idag ut lite papper med frågor till årsboken, typ skolans pluggis, kung, drottning, stekare osv. Var rätt jobbiga frågor faktiskt. Svårt att välja. Men jag lyckades rätt bra tillslut tycker jag.

Jag var och gymade idag, vart ett kort pass, enbart en timme, jag brukar nästan hålla på det dubbla. Men det var skönt. Vi får hoppas jag slipper träningsvärk, vilket jag tror jag slipper. Min favorit tant var där idag, ibland älskar jag verkligen pensionärer. Hon är så söt och rolig, klämcheck!

Snart är påsklovet här och jag har extremt mycket framför mig, mitt lov kommer bestå i att plugga, klappa lamm och kanske träffa lite gammalt folk från hemorten. Vi får se hur det ter sig.

Nu närmast, imorgon för att vara exakt ska jag på ett möte på kommunhuset. Det ska hållas ett gemensamt elevrådsmöte med kommunens andra gymnasium och med min friskola. Ämnet på dagordningen är diskussion angående fördomarna, fejden mellan de två gymnasieskolorna. Vi ska diskutera varför det är så, hur man kan få bort det och sådana saker. Båda skolornas rektorer ska infinna sig och det kommer säkerligen bli väldigt givande. Man får hoppas man inte blir nerslagen på stan efteråt. Nejdå, det kommer inte hända, det är lätt att tycka om mig, jag är en älskvärd, naturlig person.

Take Care!

1 kommentar:

Ovanliga vantar sa...

På mitt gym har vi en 92 åri tant som tränar med handskar, säger alltid till henne" nu kommer dem snygga brudarna" å hon bara "tacktack" så jävla skön asså