2008-04-20

Hemma hos pärona

Jahapp, då var helgen till sin ände, snart i varje fall. En ny helvetesvecka gryr imorgon. Jag känner mig trött, orkeslös och verkligen bristfälligt motiverad. Som om jag varit motiverad på plugget den senaste tiden ändå. Icke. Min enda motivation är livsglädjen, typ engagemanget, musiken och typ att snacka med vännerna. Hur bra är det när man vill uppnå finfina betyg?

Vi får se om jag kommer in någonstans. Jag sökte iofs en utbildning där det var garanterat intag, så på den kommer jag ju in. Men vill jag det? Vad vill jag egentligen, vill jag bli agronom? Vill jag plugga i Uppsala och därmed bo hemma hos pärona. Nej, faktiskt inte. Jag vill verkligen flytta hemifrån igen, jag trivs att rå om mig själv, typ inte behöva tänka på andra. Det är skönt och befirande. Men man kan ju alltid börja bo hemma och sedan med tiden kanske andra året flytta till Uppsala. Man vill ju inte missa studentlivet, det är ju det som lockar mest. Tänk en studentkorridor, massa party party och hur mycket roligheter som helst! Jag vill verkligen uppleva det. Ärligt!

Tillbaks till ämnet, helgen. Helgen som sjunger på sin sista vers. Det har varit en intressant helg, jag jobbade hela lördagen. De lovade mig då att slippa göra ett skit på söndagen, men det förstod jag ju själv att de inte skulle hålla. Så halv åtta kommer de och väcker mig och säger att jag ska sköta fåren och att jag ska laga mat till hela fadderuttan. Men visst, det är alltid mys att leka med fåren.

Nu har jag suttit och pluggat lite, det har inte gått bra som vanligt. Jag känner mig enormt sugen på att baka något. Jag har lyckats hålla mig ifrån att baka hela helgen men nu tror jag inte att jag klarar det länge till. Kakor gjorde jag senast jag var hemma så denna gång känner jag verkligen för en sockerkaka. Det ska jag nog göra. en vaniljsockerkaka! Mums xD

Imorgon har jag två muntliga redovisningar, europakunskap a och engelska c. Det ska nog gå bra hoppas jag. Får ta och plugga in det snart. Hoppas jag kommer tillbaka till Stränkan tidigt så jag kan koncentrera mig bättre. Det är så många distraktionsämnen här hemma, inte bra studiemiljö.

Tjingeling!

Inga kommentarer: