2008-04-07

Stockholmsdagen är till ände

Dagen började tidigt, med en buss från skolan at 08.00. Hårt, med tanke på att jag i vanliga fall inte behöver vara i skolan förrän 09.55 på måndagar. Men jag överlevde, det var ju trots allt bildningsdag till hufvudstaden.

Vi besökte två platser, en moské och vin- och sprithistoriska museet. Bådadera var mycket givande, intressant och så. Muslimkvinnan som guidade oss var lite mysig, samtidigt kändes hon lite förlägen och blyg. Men jag tyckte det var bra, jag lärde mig mycket och fick bättre dispans till det hela med Islam. Vin och sprit var helt underbart alltså! Lätt bästa guiden jag någonsin stött på. Hon var glad, sprudlande, energisk, trevlig, pratglad, hon hade allt! Den perfekta guiden, jag skulle lätt göra om det besöket!

Några höjdpunkter för dagen var nog när jag köpte min igelkottekudde på lagerhaus och när vi såg David Helenius (eller hur nu hans efternamn stavas). David var verkligen en miljon ggr snyggare irl, än på tv. En riktig läckerbit, trots hans ålder!

Imorgon är vi "lediga", vi har inställda lektioner då läraren är på utbytesresa i Tyskland. Vid 13.00 ska jag på möte med grannskolan i kommunen. Det ska bli trevligt. Jag hoppas vi får bra saker sagda och gjorda.

Till helgen bär det av till huvudstaden igen, då är det dags för SECOs årsmöte. Jag måste verkligen börja förbereda mig seriöst som fan till det, omgående! Typ imorgon kanske. PANIK!!!!!

1 kommentar:

Belinda sa...

Åh sitter nu och läser dina gamla inlägg och längtar tillbaka till europa. :)