2010-02-28

Livet fortgår, frågan är om det är framåt eller bakåt


Jag fyller år imorgon. Det innebär att jag snart har avslutat en tredjedel av mitt liv. Den första tredjedelen, för jag lär väl inte bli äldre än 60. Svårt att tänka sig, min kropp kanske dör tidigare och den blir ju bara mer och mer sliten. Två hjärtoperationer, och sju år då jag levt med hjärtfel och trott att det varit astma. För att inte tala om mina dryckesvanor.

Jag är inte bitter, jag har ingen livskris. Jag bara konstaterar. Det ska bli intressant att se hur länge man lever. Jag tänker i varje fall ha kul till den dagen jag dör. Snart 21 år, det känns som om detta är början på något nytt. Det första året på de tio åren jag har kvar till 30, det är nu det kommer börja hända stora och viktiga grejer!

Jag är redo.

1 kommentar:

Kickelina sa...

Hoppas du får en toppendag tjejen. Ligger ett litet paket här hemma o väntar på dig. Vi får se när vi stöter samman nästa gång. Kram Synnöve